Пазарното мислене. Икономика за всеки

Пазарното мислене. Икономика за всеки

19,00 лв.
С вкл. данък

Пазарното мислене. Икономика за всеки

Автор: Майкъл Шърмър
Година на издаване: 2010
Брой страници: 372
Корици: меки
Размери: 14х21 см
  Политика за сигурност

Сигурност на личните данни на физически лица

  Безплатна доставка

Безплатна доставка при поръчки над 100 лв.

  Политика на връщане

Всеки артикул може да бъде върне в 14 дневен срок

Анотация:

В един известен експеримент 14 000 участници се регистрират на уебсайт, на който могат да слушат, оценяват и изтеглят песни от неизвестни състави. На едната група регистрирани се дават само имената на песните и съставите, а на другата им се дава и информация колко пъти песента е била изтегляна. Предсказуемо участниците в условия на социално влияние изтеглят песните, които вече са изтегляни най-много, докато участниците от независимата група, които не разполагат с данни, демонстрират драстично различаващи се музикални предпочитания. Това не идва да покаже, че качествата на една песен, книга или какъвто и да било друг продукт нямат значение. Разбира се, че имат. Но се оказва, че субективните потребителски предпочитания, повлияни от относителния рейтинг, направен от други потребители, могат и често отмиват ефекта на по-обективния рейтинг на качествата на продукта.
Пазари, разчитащи на класации, рейтинги и списъци на бестселъри като че ли имат собствена воля, почти като колективен организъм. Всъщност това е и един от многото ефекти в тази книга, демонстриращи колко много умът влияе на пазара и в по-широк смисъл как пазарите като че ли притежават собствен ум.

9543217572
Нов