Под повърхността: Как интернет влияе върху четенето, мисленето и паметта

Под повърхността: Как интернет влияе върху четенето, мисленето и паметта

15,00 лв.
С вкл. данък

Под повърхността: Как интернет влияе върху четенето, мисленето и паметта

Автор: Николас Кар
Година на издаванеЛ 2012
Брой страници: 304
Корици: меки
Размери: 14.6х21.3 см

  Политика за сигурност

Сигурност на личните данни на физически лица

  Безплатна доставка

Безплатна доставка при поръчки над 100 лв.

  Политика на връщане

Всеки артикул може да бъде върне в 14 дневен срок

Номинация за наградата "Пулицър" за 2011 г.

Кара ли ни Гугъл да оглупяваме?

Поставяйки този въпрос в едноименното си есе, Николас Кар формулира един от най-важните дебати на нашето време: дали като се потапяме в изобилието на интернет, не жертваме способността си да четем и да мислим задълбочено. В „Под повърхността” Кар развива тази тема до завладяващо изследване на интелектуалното и културното влияние на Мрежата. Как „инструментите на ума”- от азбуката през картите до печатарската преса, часовника и компютъра – оформят човешката мисъл през вековете?

Могат ли технологиите за търсене, съхраняване и споделяне на информация да пренасочат невронните ни пътеки? Имат ли своя „интелектуална етика” различните информационни технологии? Наистина ли интернет ни преправя по свой образ? Опирайки се на големите мислители от Платон до Маклуън, както и на последните достижения на когнитивната наука, в „Под повърхността” Кар изтъква една смес от интелектуална история и културна критика, която завинаги ще промени начина, по който мислим за медиите и човешкия ум.

Николас Кар има бакалаварска степен от колежа „Дартмут” и магистърска от „Харвард”. Член е на редакционния съвет на енциклопедия „Британика” и списва известния блог Rough Type. Автор е на книгите The Big Switch и Does it matter? . Бил е главен редактор на Harvard Business Review, водил е колонка в The Atlantic, The New York Times, The Wall Street Journal, Wired, The Sunday Times ( Лондон ), The New Republic, The Financial Times,Die Zeit и други периодични издания.

Есето му „Is Google Making Us Stupid” е препечатано в няколко антологии.Книгата „Под повърхността” е бестселър на New York Times, номинирана е за наградата „Пулицър” и наградата на американския П.Е.Н. - център и е преведена на над 20 езика.

9789547615076
Нов