Икономика на предприятието - първа част

Икономика на предприятието - първа част

9,00 лв.
С вкл. данък

Икономика на предприятието - първа част

Автор: Георги Попов, Николай Щерев
Брой страници: 164
Корици: меки
Размери: 16.40х23.80 см
Тегло: 174

  Политика за сигурност

Сигурност на личните данни на физически лица

  Безплатна доставка

Безплатна доставка при поръчки над 100 лв.

  Политика на връщане

Всеки артикул може да бъде върне в 14 дневен срок

Структурата, логиката и основните методи за изучаване на икономиката на предприятието се обуславят от поставените цели, традициите и особеностите, които обуславят Икономиката на предприятието като учебна дисциплина.
В съответствие с целите и традициите на обучението структурата на този учебник включва три основни части.

Първата (настоящата) част разработва и дава знания за предприятието, като обект и субект на управление, за основните ресурси, необходими за неговото създаване, за стартирането и развитието, за поведението му на пазара. Логиката на изучаване предполага запознаване, на първо място, с основите на икономиката на предприятието - каква е неговата същност и функции, кои са основните видове предприятия, техния предмет на дейност, начините на създаване, обосноваване на местоположението, възможностите за преобразуване и т. н. На второ място се отделя внимание на производствените фактори, като капитал, активи, човешки ресурси, финансиране и инвестиране в дейността на предприятията и фирмите. На трето място се разработват актуалните въпроси, свързани с проучването на пазарите, разработването на маркетингови концепции, продуктова, пласментна и ценова политика, качество, конкурентноспособност, производственореализационни разходи и други въпроси, свързани с пазара на предприятието.

Втората част на учебника ще акцентира върху въпросите за управлението на финансите и финансовата дейност на предприятието. Специално внимание и място тук ще бъдат отделени на основните икономически и финансови категории печалба, рентабилност, ефективност, финансово планиране, взаимоотношенията на предприятието с държавния и местните бюджети, ролята на борсите, борсовата дейност и финансовите институции.

Третата част ще има за предмет на разработване проблемите и функциите на управление на предприятието като планиране, организиране, контрол, контролинг и др. Особено внимание ще се обърне на отрасловите характеристики и особености на предприятията - индустриални, селскостопански, строителни, транспортни, търговски и туристически предприятия.


Съдържание:
Увод
Въведение в икономиката на предприятието
Икономиката на предприятието като наука - същност, роля и значение
Икономиката на предприятието - обект и предмет
Предприятието - характеристика, функции, видове
Предприятието и фирмата - същност, принципи и функции
Същност и принципи
Функции на предприятието
Предприятието и неговата среда
Видове предприятия
Признаци за класификация
Преобразуване и обединяване на предприятията
Създаване и придобиване на предприятието
Мотиви за създаване и придобиване на предприятието
Предмет и дейност
Избор на местоположение и размер на предприятието
Предприятието и околната среда
Околната среда - характеристика и проблеми
Фактори и причини за състоянието на околната среда
Възможности за преодоляване на проблемите между предприятието и околната среда
Капитал на предприятието
Икономическа същност и характеристика на капитала
Кръгооборот и оборот на капитала
Състав, източници и структура на капитала на предприятието
Състав и източници на капитала
Структура на капитала
Дълготрайни активи на предприятието
Икономическа характеристика, състав и структура на дълготрайните активи на предприятието
Оценяване и видове оценки на дълготрайните активи на предприятието
Амортизация на дълготрайните активи и амортизационна политика на фирмата
Равнище на използване на дълготрайните активи на предприятието
Основни фактори и възможности за повишаване ефективността на дълготрайните активи
Краткотрайни активи на предприятието
Икономическа същност и характеристика на краткотрайните активи
Състав, структура и оценяване на краткотрайните активи
Показатели и възможности за ускоряване обращаемостта на краткотрайните активи на предприятието
Персонал на предприятието и производителност на труда
Въвеждащи понятия
Състав и структура на персонала в предприятието
Производителност на труда - характеристика и значение
Показатели и методи за измерване производителността на труда
Фактори за повишаване на производителността на труда
Финансиране, инвестиции и инвестиционна дейност на предприятието
Финансиране и видове финансиране на предприятието
Инвестиции и инвестиционен процес в предприятието
Класификация на инвестициите и инвестиционните структури
Инвестиционни проекти - характеристика, съдържание, предназначение
Предприятието на пазара
Същност на маркетинга
Роля на маркетинга
Видове маркетинг
Основни маркетингови концепции
Маркетингово проучване
Изследване на пазара
Маркетингови проучвания
Сегментиране на пазара
Позициониране на продукта на пазара
Маркетинг - микс
Инструментариум на маркетинга
Продуктова политика
Ценова политика
Дистрибуционна политика
Комуникационна политика
Производствено - реализационни разходи на предприятието
Същност и видове себестойност
Групировка на разходите. Видове разходи
Основни фактори за намаляване на производствено - реализационните разходи
Качество и конкурентоспособност
Качество на продукцията
Системи за управление на качеството
Конкурентноспособност на фирмата и продукта
Литература

9789545981265
Нов