Медийна грамотност в началното училище

25,00 лв.
С вкл. данък

Автор: Златина Димитрова

Година на издаване: 2022 г.

Издател: GAIANA book & art studio

Корици: меки

  Политика за сигурност

Сигурност на личните данни на физически лица

  Безплатна доставка

Безплатна доставка при поръчки над 100 лв.

  Политика на връщане

Всеки артикул може да бъде върне в 14 дневен срок

През 2020 г. пандемията от коронавирус постави образователната система пред огромно изпитание. Учебните заведения бяха затворени, а децата и учениците спешно трябваше да преминат на обучение в електронна среда от разстояние, осъществявано чрез различни медийни платформи. Заради задължителния виртуален учебен процес се наложи дори малките ученици прекарват по 4 – 5 часа на ден пред екраните на компютрите и дигиталните устройства, без да имат необходимите познания как да използват тези медийни средства и добитата чрез тях медийна информация.

С това е свързана все по-належащата потребност от формиране на медийна грамотност у учениците още в началния етап на основната образователна степен. Книгата предлага авторски модел за изграждане на базово равнище на медийна грамотност на ученици в етапа 1. – 4. клас чрез извънкласни форми на работа. Конструирана е учебна програма с упражнения, задачи, дидактически и развиващи игри с приложение на медийни технологии. Това е първото комплексно изследване по проблема у нас, разработено след задълбочена теоретична обосновка, апробирано в учебна среда и въведено в образователната практика.

Книгата е предназначена за учители, за студенти, за образователни и медийни експерти и за всички, интересуващи се от подобна проблематика. В нея са анализирани както научни концепции за медийност, така и съвременната нормативна база и учебна документация по отношение на ключови компетентности, медийна грамотност и учебно съдържание в началния образователен етап у нас в контекста на европейската образователна политика. Анализирани и систематизирани са световният опит за формиране на медийна грамотност сред 7 – 11-годишните ученици, както и възможностите в тази посока на формалното и неформалното образование. Разработен е теоретичен модел за формиране на медийна грамотност. Предложени са пет авторски технологични варианта за обучение чрез извънкласни форми на работа. Конструиран и апробиран е диaгностичен инстpументaриум за измерване на равнището на медийна грамотност на малките ученици.

С представения модел за формиране на медийна грамотност се постига базово образователно ниво на медийна култура на малкия ученик. Детето, което притежава по-висока медийна грамотност, може да извлече максимум информация от медийни източници, правилно да възприема медийни текстове и да намира водещите послания в тях, самостоятелно и успешно да създава средства за медийна информация и свои медийни текстове, да се научи да мисли критически и творчески.

В изследването са обхванати 161 ученици от 3. и 4. клас, 113 родители, чиито деца се обучават в началния образователен етап, и 109 начални учители. Експериментална база за провеждане на изследването са девет училища в община Велико Търново, както и Българско неделно училище „Българче“ в град Неапол, Италия.

978-619-7604-26-9