Вход за съществуващ акаунт Влезте в акаунта си
Нулиране на парола
Нов акаунт-регистрация
Педагогика от Когиталността
Педагогика от Когиталността
Автор: Ноеми Паймал
Година на издаване: 2013
Брой страници: 232
Корици: меки
Размери: 14,5х19 см
Описание
Анотация:
Нови времeна. Нови честоти. Нови хора. Вече се раждат различни деца. Промените в света са бързи. Промените на честотите са само върхът на айсберга на една пирамида, която се разраства. Явлението представлява много по-широк феномен - като пирамида с пластове. Новите хора, които сега израстват имат нужда от различно образование, което да отговаря на следните психо-емоционални характеристики:
1. Всички качества, добродетели, способности, самостоятелно развити и реализирани в хората, описани от д-р Е. Маслоу, както и онези, свързани с използване хармонизацията на дясното и лявото церебрални полукълба, функции, описани от д-р Робърт Монро.
2. Вродени способности, дължащи се на развита емоционална интелигентност, описани от автора Даниел Големан.
3. Качества, отнасящи се за висока чувствителност, както физическа, свързана с петте сетива и метаболизма, така и емоционална, социална, етична и духовна.
4. Висока съпричастност, психични таланти, наричани още парапсихични или интуитивни.
5. Pазнообразни начини за обучение, включително всичките девет интелигентности на професорите Гарднър и Армстронг, творчество и оригиналност, към които трябва да се добавят умения за енергетичен или интуитивен интелект, практически и съ-творчески интелект.
Да разберем и да отговорим на нуждите на хората от третото хилядолетие.
Педагогика от Когиталността е образователна синергия, създадена за децата на днешния и утрешния ден, с всички техни различия, специфични потребности, нов начин на учене и мислене. Непрекъснато е търсенето на обучителни способи, които да подкрепят благоденствието и хармоничното и глобално-емоционалното развитие на бебета, деца, младежи, родители, учители и всички останали заедно. Това е едно гъвкаво образование, базирано на новите парадигми на третото хилядолетие и способно да приспособи себе си към нова социална, културна, икономическа и екологична среда. Педагогика от Когиталността е прогресиращ образователен подход, който се разгръща с развитието на самото хилядолетие. Повече от нова теория, нова образователна техника или определен обучителен подход, тя е безкрайно отворена за развитие и ни дава възможността да разберем и отговорим на различните потребности на децата на днешния и утрешния ден. С други думи, Педагогика от Когиталността е отношение и непрестанно разгръщащо се „разбиране-действие“…
Педагогика от Когиталността представя както богат набор от теоретични модели, теории и изследвания, така и широк обхват от лесни, игрови и изобретателни инструменти за практическо приложение на това, което може да се усвои в клас, у дома или на различни образователни мероприятия. Особено внимание в тази посока се отделя на т.нар. биоинтелигентни или био-игрови инструменти, адаптирани по чудесен начин към днешните деца и към възрастните, които ги напътстват. Това са педагогически и терапевтични упражнения за цялостно развитие - алтернативни, допълващи, естествени, гъвкави и пряко ангажиращи ученика. Работят сами по себе си, изискват съвсем малко материали и са достъпни за всички – едни универсални инструменти, достъпни за и във всяка страна по света. Според тези техники човешкото същество е холистично – единено и трайно интегрирано в постоянната взаимовръзка между физично, ментално, духовно и емоционално…
Представените в Педагогика от Когиталността модели и техники отварят нова врата към образованието на третото хилядолетие като:
- стимулират множествената интелигентност;
- свързват и хармонизират двете мозъчни полукълба;
- развиват емоционалната интелигентност;
- освобождават енергийните възли - фините и физическите такива;
- отварят и активират енергийните центрове;
- хармонизират и балансират магнитните полета на човешкото тяло;
- свързват ни със земните и с космичните сили и с други енергии и източници на знание;
- реактивират клетъчната памет и латентните генетични кодове;
- се базират на процеси на самообучение и самолечение.
Това са холистични и здравни инструменти, насочени към разширяването на човешкото съзнание, които стимулират самостоятелното развитие по естествен и цялостен начин…