Вход за съществуващ акаунт Влезте в акаунта си
Нулиране на парола
Нов акаунт-регистрация
Връзки с обществеността и бизнескомуникация
Връзки с обществеността и бизнескомуникация
Автор: Любомир Стойков, Валерия Пачева
Година на издаване: 2007
Брой страници: 466
Корици: меки
Формат: 60х84/16
Продуктът не е наличен!
Описание
Книгата "Връзки с обществеността и бизнескомуникация", с автори Любомир Стойков и Валерия Пачева, съдържа идеи и скъпоструващи тайни, които са ревниво пазени от мнозина експерти, а тук са коректно споделени. Тя е първо по рода си издание, обобщаващо най-важното във връзките с обществеността и бизнескомуникацията.
За пръв път в един учебник са събрани стратегиите и техниките на публичната и бизнес комуникации:
Каква е "биографията" на връзките с обществеността или PR?
В какво се изразява разликата между PR, реклама, пропаганда, пресагентство, пъблик афеърс и маркетинг?
Какво означава понятието "корпоративен театър"?
Кои са най-важните концепции за PR-а по време на криза?
Какви са посланията на корпоративното облекло?
Не е пропуснат един много бързо развиващ се сегмент на връзките с обществеността - специалните събития и технологията на тяхното организиране. Изяснява се значението на езика на тялото в бизнеса и се анализира как лидерите в мениджмънта успяват да доминират без думи. Представени са най-често срещаните бариери пред съвременната бизнескомуникация, анализират се начините за усъвършенстване на телефонната комуникация. Учебното помагало е чудесен източник на опит, мъдрост и информация както за студенти от икономическите ВУЗ-ове, така и за обучаващите се по публични комуникации, маркетинг и реклама, а също и за специалисти от рекламната и PR-практика.
Съдържание:
За книгата и авторите.........................................ix
Предговор...................................................xiii
ПЪРВИ РАЗДЕЛ. ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА
ПЪРВА ГЛАВА. Същност и дефиниции на връзките с обществеността................................................3
1. Връзките с обществеността като научен обект......................3
1.1. Дефиниции на връзките с обществеността.....................3
1.2. Принципи на връзките с обществеността..............7
1.3. Функции на връзките с обществеността......................11
1.4. Общественото мнение.....................................13
2. Генезис и развитие на връзките с обществеността.................17
2.1. Първоизточници и автентични практики......................17
2.2. Зараждане на пъблик рилейшънс в Америка...................20
2.3. Пъблик рилейшънс като професия...........................24
2.4. Времето на "Плюя на публиката!"...........................26
2.5. Пионерите на пъблик рилейшънс............................28
2.6. Пъблик рилейшънс и държавните институции.................33
2.7. Утвърждаване на професионалния статус на PR...............34
2.8. PR в епохата на Франклин Рузвелт...........................38
З.Пресагентство, публичност, пъблик афеърс, пропаганда,
реклама, маркетинг...........................................42
3.1. Пресагентство (Press Agency)...............................42
3.2. Публичност (Publicity).....................................43
3.3. Пъблик афеърс (Public Affairs)..............................45
3.4. Пропаганда..............................................46
3.5. Реклама.................................................48
3.6. Маркетинг...............................................50
ВТОРА ГЛАВА. Технология на връзките с обществеността.........54
1. Мениджмънт на връзките с обществеността......................54
1.1. Първи етап: дефиниране на проблемите......................56
1.2. Втори етап: планиране и програмиране.......................67
1.3. Трети етап: действие и комуникация.........................79
1.4. Четвърти етап: оценка на програмата.........................92
2. PR-Texники за работа с медиите...............................Ю1
2.1. Пресконференцията......................................101
2.2. Прессъобщението...............................107
ТРЕТА ГЛАВА. Технология на специалните събития.............129
1. Същност и специфика на специалните събития...................129
2. Корпоративният театър.......................................138
3. Пространствени аспекти на специалните събития.................141
4. Ролята и цената на знаменитостите.............................143
ЧЕТВЪРТА ГЛАВА. Имиджмейкърство и известност............151
1. Същност и дефиниции на имиджа..............................151
1.1. Стереотип и имидж......................................152
2. Технология на изграждането на имидж..........................156
2.1. Характеристики и свойства на имиджа......................157
2.2. Корпоративен имидж.....................................160
3. Известността: динамика и противоречия........................163
3.1. Първо противоречие: квазерите............................166
3.2. Второ противоречие: отмъщението на известността...........168
4. Управление на медииния имидж и най-често срещаните грешки .... 175
5. Корпоративен имидж във висшето образование..................178
5.1. Аспекти в технологията на имиджа на университетска специалност............................................179
5.2. Благоприятни и неблагоприятни предпоставки заимиджмей-кинга на специалността "Икономика на масмедиите"..........183
ПЕТА ГЛАВА. Връзки с обществеността по време на криза.......189
1. Кризата - пример за трансдисциплинарен подход.................189
1.1. Актуални дефиниции и концепции за криза..................196
1.2. Принципи на комуникацията в кризисни ситуации............208
2. Моден PR в кризисни ситуации................................220
2.1. Идентичност на PR в модната индустрия....................221
2.2. Конфликтни зони в модния PR.............................222
ВТОРИ РАЗДЕЛ. БИЗНЕСКОМУНИКАЦИЯ
ПЪРВА ГЛАВА. Същност и дефиниции на бизнескомуникацията.. .237
1. Как да дефинираме бизнескомуникацията?......................237
1.1. Теоретични подстъпи към комуникацията....................237
1.2. Бизнескомуникацията: понятие и функции...................241
2. Видове бизнескомуникации...................................248
3. Комуникационни умения.....................................251
4. Управленска власт и мотивация на персонала....................254
5. Бариери пред бизнескомуникацията............................260
5.1. Най-често срещаните грешки..............................261
5.2. Бягството от общуването..................................262
VI
ВТОРА ГЛАВА. Вербална бизнескомуникация...................268
1. Ефективното говорене.......,................................268
2. Хуморът във вербалната комуникация..........................274
3. Съобщаване на лоши новини..................................278
4. Изкуството на слушането.....................................282
5. Вербални принципи при воденето на преговори..................286
6. Вербални аспекти на презентацията............................290
7. Вербални аспекти на интервюто при кандидатстване за работа.....297
8. Грешки във вербалната комуникация...........................307
ТРЕТА ГЛАВА. Невербална бизнескомуникация................315
1. Езикът на тялото: феноменология и практика....................315
2. Лидерско доминиране чрез езика на тялото......................321
3. Невербална комуникация при интервю за работа.................327
4. Невербална комуникация в офиса..............................330
5. Невербална комуникация по време на преговори.................336
6. Езикът на тялото в процеса на продажбите......................344
ЧЕТВЪРТА ГЛАВА. Телефонна бизнескомуникация.....;.......355
1. Същност и особености на телефонната комуникация..............356
1.1. Телефонно поведение, когато ние търсим другите.............362
1.2. Телефонно поведение, когато другите ни търсят..............365
1.3. Поведение при отказ на телефонния разговор................366
2. Най-често срещаните грешки в телефонния разговор..............368
3. Как да усъвършенстваме телефонните умения?...................370
4. Специфика на мобилната телефонна комуникация................373
ПЕТА ГЛАВА. Бизнескомуникация и корпоративно облекло......379
1. Комуникативната природа на облеклото.........................379
2. Същност и видове корпоративно облекло.......................386
2.1. Работно облекло.........................................390
2.2. Защитно (предпазно) облекло..............................393
2.3. Униформено облекло.....................................395
2.4. Всекидневно бизнес облекло..............................404
2.5. Дамско корпоративно облекло.............................413
2.6. Мъжко корпоративно облекло..............................418
3. Между културна бизнескомуникация и корпоративно облекло.......425
4. Успешно облекло при интервю за работа........................429
Индекс на илюстрациите и таблиците..........................440
Библиография...............................................442
Contents.................................458
Summary................................................461